denemebonusu.com | canlibahis11.com | bahis | betting site | kupon

Comunicare

Crearea de conținut bun ca metodă de promovare

20 iunie 2015

Cum generezi conținut relevant în comunicare? Cât de important e să fii alături de publicul tău, dar și de jurnaliști atunci când comunici un eveniment cultural internațional cum e Festivalul George Enescu? Ce fel de informație oferi și cum îți construiești un bun plan de PR? Am încercat să răspund la aceaste întrebări ca speaker din partea OMA Vision în cadrul Conferinței PR BETA (13-15 mai 2015, Timișoara).

Aici este transcrierea speech-ului pe care l-am susținut în cadrul Conferinței PR BETA . Sper să vă folosească. 🙂

***

Aș vrea să-ncepem prin a ne juca:

Care e primul cuvânt care vă vine în mine când vă gândiți la o orchestră?

CONTRABASIST catzarat

© Anne Dokter

În imagine e violoncelistul Royal Concertgebouw Orchestra , care e în Top 10 Cele Mai Bune Orchestre din Lume. Poza e facută la Sala Palatului, în timpul Festivalului Enescu din 2013, cu o zi-doua înainte de concert.

De ce v-am arătat asta? Pentru că primul lucru pe care trebuie să-l ai în minte când treci la treabă e: Ce faci ca să generezi conținut bun despre evenimentul/business-ul tău?

1. DEVII CREATIV. Cauți și te lupți să negociezi și să faci lucruri ieșite din comun. Să aduci publicului asocieri neașteptate.

Dar mai ai nevoie de ceva.

2. De CURAJ.

GSP

Ai nevoie să-ți asumi decizii care pot surprinde – de ce nu, să fim sinceri, în primă fază chiar și nemulțumi publicul de specialitate. Dar: dacă ascultăm muzică clasică înseamnă că nu ne place să ne uităm la fotbal? Poate că nu neapărat.

Ai nevoie să te deschizi catre publicul larg: prin informații, prin articole care îi fac pe oameni să vadă evenimentul tău ca pe ceva care îi poate implica direct.

Înainte de parteneriatul media dintre Festivalul Enescu și Gazeta Sporturilor, nu vorbisem niciodată cu marketingul de la Gazetă, dar ne documentasem și văzusem că fac lucruri out of the box. Am întors pe toate părțile unghiurile de alăturare. Și-am zis: OK, sunăm și propunem. Mai rău decât să ne refuze nu se poate. 🙂 Am pus mâna pe telefon și-am discutat chiar așa: Ne place foarte mult ce faceți, am văzut că sunteți deschiși, vrem să vă propunem un parteneriat cu Festivalul Enescu pe ideea de performanță: Gazeta Sporturilor e un vârf de tiraj în România și un lider în pe jurnalism. La fel e și Festivalul. Apoi, la fel ca sportivii, artiștii repetă ore în șir ca să ne bucure pe noi, publicul.

Și-au acceptat.

3. Ai nevoie să SPUI – adica chiar să dai informații pe bune.

PRO TV_Yuja2

Să vorbești cu presa. Pare la îndemina. Totuși, dacă ne uitam pe piața evenimentelor, o să vedem că puține sunt cele dispuse să le spună povești jurnaliștilor. Să le dea acces la informații „din casă”. Să vândă un subiect jurnaliștilor ca și cum ar fi ultimul.

Să vă povestesc o întâmplare. Cea mai mare presiune pentru echipa de comunicare a Festivalului în 2013 a fost venirea actorului John Malkovich la București – într-un spectacol din cadrul Festivalului Enescu, cu operă și recitat, pe scena Ateneului Român.

Toată presa îl vroia.

Dar noi nu am știut nici măcar cu 10 minute înainte de conferință dacă John Malkovich va fi prezent la conferință sau nu.

În condițiile în care, pe scările în spirală ale Ateneului, jurnaliștii stăteau cicure și-l așteptau.

Ce nu se vedea, din culise, era că până în momentul conferinței, tot nu eram siguri, putea să refuze să mai intre la conferință în orice secundă.

Așa că am decis să nu ne temem și să anunțăm toți jurnaliștii să vină, dar să fim onești: să nu le spunem că este confirmat, ci că este foarte posibil ca Malkovich să fie prezent.

Tot atunci, am inventat expresia de PR: zâmbetul ca o primăvară. Pe care l-am exersat mult, într-un hol plin cu jurnaliști până a venit confirmarea că da, Malkovich intră în conferință.

Unele fotografii din timpul conferinței au ajuns și în topurile BBC.

© Vadim Ghirda/AP

John Malkovich © Vadim Ghirda/AP

Ce vreau să spun cu povestea asta e o lecție pe care-am învățat-o și eu la OMA Vision: să nu te temi, să fii onest, dar mai ales să înțelegi nevoia presei: adică să faci tot ce îți stă în putere să le pui la dispoziție personaje și povești.

 Dar când presa nu mai e suficientă…

4. DEVII PRESA. Ești tu cel care OFERĂ.

Site Enescu - captura SHAREuri

Pe site-ul Festivalului Enescu am început să generăm propriul conținut. Am devenit un fel de revistă culturală. Deci : e important să folosești canalele pe care le ai ca să îți pui în valoare calitățile. Iar dacă nu ai încă aceste canale sau ele nu sunt suficiente, nu acopera toate valențele subiectului tău – le construiești.

 

5.  Zambești și te relaxezi.

FB2

Te deschizi și comunici relaxat;  Până la urmă, e o bucurie să asculți muzică clasică. Și trebuie să simțim cu toții asta. Și să ne bucurăm împreună.

6. Dar, mai ales, cauți EMOȚIA.

Tineri imbratisatzi

Te uiți la oameni, la publicul tău. Și faci din el un personaj. De multe ori, cei care transmit cele mai frumoase lucruri despre eveniment sunt chiar fanii lui.

7. Ce-ți poate aduce conținutul bun?

Zeci de mii de apariții în presă pe canalele principale românești, dar și internaționale, o comunitate de 40.000 de fani pe Facebook – în creștere, o medie de 1.000 de SHARE-uri pe articolele de pe propiul site. Dar, mai ales, o poziționare POZITIVĂ. Și SENTIMENTUL că OAMENII TRĂIESC, AFLĂ și SIMT odată cu EVENIMENTUL TĂU. Iar asta e ceva ce nu se poate șterge cu ușurință.

Orice eveniment e o experiență. Și orice experiență e o poveste. Care merită spusă.

Comments

    Leave a Reply

    cialis 100 mg cialis 20 mg viagracim