Schaubühne din Berlin este pur și simplu cel mai cool teatru din lume.
Dacă ați avut norocul s-ajungeți, ca mine, în 2016, la Festivalul de la Craiova și să vedeți Richard al III-lea cu actorul Lars Eidinger în rolul principal, în viziunea regizorală a lui Thomas Ostermeier, probabil acel moment și acest spectacol v-au schimbat viziunea și gândurile despre teatru.
Noir, furibund, schimonosit, cu rock pe scenă, profund și fără umră de rest în a evidenția răul, dar și singurătatea lui, această montare de Shakespeare a făcut înconjurul lumii și a marcat pentru totdeauna fața teatrului mondial.
Richard al III-lea este doar un exemplu dintre multele revoluții care se petrec la teatrul Schaubühne din Berlin, astăzi aflat tot sub conducerea regizorului care a și adus o infinită marcă asupra jocului, asupra abordării, asupra decorurilor: Thomas Ostermeier.
Și cum ironiile pandemiei aduc, pe undeva, și lucruri bune, aș spune că e bine să știți că cele mai multe producții ale Schaubühne sunt disponibile acum gratuit, online. Le puteți vedea de oriunde din lume și cred că va fi – pentru fiecare dintre voi – o experiență de genul celor de o dată în viață.
Din oferta bogată de lucruri online, spectacolele de la Schaubühne sunt fix genul acela de nestemate de tăiat respirația, sau măcar de pus pe gânduri pe care le așteptați.
Spectacolele difuzate au subtitrări în limba engleză și pot fi urmărite timp de trei zile consecutive pe site-ul teatrului.
Astăzi, 30 noiembrie, până la ora 6 PM (7 PM, ora României) puteți vedea Orlando, de Virginia Wolf, în regia lui Katie Mitchell. Este un spectacol cu mult multimedia, cu o o abordare foarte exactă și o împărțire matematică a scenei. Poate mi-ar fi plăcut mai mult loc pentru emoție, însă chiar și-așa este de urmărit pentru a vedea un alt mod de a gândi teatrul.
Programul spectacolelor online difuzate de Schaubühne se afișează și se schimbă săptămânal, așa că e bine să rămâneți pe fază și să dați un Refresh din când în când pentru a vedea ce urmează. 🙂
Teatrul Schaubühne s-a deschis în 1962 și, înainte de pandemie, obișnuia să prezinte cel puțin zece show-uri noi pe sezon, pe lângă repertoriul existent de producții. Una dintre componentele specifice de aici este abordarea regizorală, care include și noi forme de dans contemporan și de teatru muzical.
No Comments