Situația neobișnuită în care ne aflăm a adus provocări pentru industria culturală din întreaga lume. Totul a trebuit reimaginat și regândit, în condiții de siguranță pentru spectatori. Ceea ce cândva nici nu putea fi adus în discuție s-a transformat în noul normal.
Iată cum s-au adaptat instituțiile culturale și care sunt schimbările care au fost aduse.
Opera Națională din Anglia a anunțat Drive & Live, o producție a piesei „La Bohème” a lui Puccini, la Alexandra Palace, timp de opt zile, începând cu 19 septembrie. Audiența va urmări piesa din siguranța mașinilor și va asculta cântăreții și orchestra prin intermediul boxelor conectate la Bluetooth.
Marea Britanie, care înainte de pandemie avea doar trei cinematografe de tip drive-in, are acum 40, oferind experiențe complete. Unul dintre ele se află chiar în vârful unui deal din Cornwall.
Și în Rusia s-a luat în calcul această variantă. Compania de teatru Karo plănuiește să deschidă cel puțin șase cinematografe de tip drive-in. Popcornul și băuturile vor fi livrate la mașină cu cinci minute înainte de începerea piesei de teatru sau a filmului.
În Germania au apărut peste 100 de cinematografe de tip drive-in. Accesul se face cu o oră înainte, iar angajații au grijă să aranjeze mașinile astfel încât SUV-urile să nu blocheze vederea mașinilor mai mici.
În Coreea de Sud, doritorii de cultură trebuie să aștepte chiar și două ore pentru a cumpăra un bilet la drive-in.
Iar Brazilia a transformat stadionul de fotbal al echipei Palmeiras din Sao Paolo într-un drive-in care găzduiește până la 300 de mașini.
În Alaska, un cinematograf de artă a scos afară un proiector și a transformat curtea în loc de proiecții, completat cu un peisaj care îți taie respirația.
Sarajevo a inaugurat primul cinematograf de tip drive-in. La fel și Liban, Teheran și unele orașe din Nigeria.
În Rotterdam, Muzeul Boijmans Van Beuningen, închis pentru restaurare, și-a unit forțele cu centrul de convetii Ahoy și a deschis un muzeu de tip drive-through, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați. Accesul a fost permis doar mașinilor electrice (se puteau închiria la fața locului), doar 30 de mașini puteau intra in același timp, având acces la doar 50 de opere de artă.
O expoziție de tip drive-through a fost inaugurată și in Toronto, Immersive Van Gogh Exhibition, în care vizitatorii au putut vedea operele artistului proiectate pe suprafață de 17.000 de metri cubi.
No Comments