denemebonusu.com | canlibahis11.com | bahis | betting site | kupon

Comunicare

Interviu cu Iunieta Sandu, KindMarket: „În momente de criza credem că forța unei comunități depinde de forța legăturilor membrilor ei”

5 mai 2020

KindMarket ne provoacă pe toți la un exercițiu de imaginație care ne va ajuta să depășim criza împreună. Gândește-te că ne-am întors în timp și nu mai există bani. Ce ai da la schimb pentru a primi produsele sau serviciile de care ai nevoie?

Ideea de schimb de produse și servicii a apărut pe la finalul lunii martie, după ce NO.MAD Talks organizase deja Online Meetups, întâlnirile online pentru susținerea comunității de freelanceri vreme de vreo două săptămâni. La exact o lună după lansarea sesiunilor, după 13 întâlniri la care au spus prezent peste 350 de participanți, noul concept s-a copt și a devenit NO.MAD Kind Market, o platformă de schimb de produse și servicii între freelanceri și antreprenorii locali.

Deși bugetele sunt reduse drastic sau aproape inexistente, Kind Market oferă o soluție și pentru freelancerii care astfel continuă să aibă de lucru, dar și pentru antreprenorii care își pot ține, cu ajutorul specialiștilor, business-urile vii și relevante pe perioada stării de urgență, fără alte cheltuieli în afara serviciilor sau produselor care rezultă din activitatea lor.

Cum funcționează?

De exemplu, Măcelăria Ghiță a oferit cinci coșuri cu preparate din carne pentru cinci bloggeri care testează produsele și scriu despre ele. Brand-ul de haine Happy Friday a oferit rochie, salopetă, tricou, fustă, pantaloni, jachetă pentru o strategie de comunicare online. Trei surori care fac împreună dulcețuri și gemuri și-au oferit produsele pentru un site de prezentare. Anton de la greenarium.ro a oferit terarii și diverse obiecte decorative pentru campanii de performance marketing. Toți au fost mtach-uri perfecte cu freelancerii specializați în serviciile căutate de ei.

Am stat de vorbă cu Iunieta Sandu, fondator NO.MAD Talks, despre KindMarket, valori în timp de criză și calitatea de-a fi om. 

 

Ce este KindMarket și cum poate ajuta afacerile și freelancerii?

Kind Market e un proiect NO.MAD Talks, pe scurt e o platforma de barter, de schimb de servicii și produse între freelancerii și antreprenorii locali. Ne dorim să devenim un hub de dezvoltare pentru producătorii locali și prestatorii de servicii de toate felurile, într-un context în care se prefigurează o lipsă acută de bani. Asta duce de obicei la un blocaj al pieței locale. Se creează un cerc vicios economic în care antreprenorii locali nu mai pot investi în marketing și promovare, iar freelancerii duc lipsa de proiecte în ciuda unei nevoi imense a pieței. Cea mai bună moneda de schimb pentru orice profesionist e rezultatul meseriei sale, produsul sau serviciul pe care îl prestează.

Kind Market își propune să deblocheze colaborările în cadrul pieței locale și să îi ajute atât pe freelanceri cât și pe antreprenori să capitalizeze cel mai important asset al lor, meseria și produsele lor. Astfel, prin Kind Market antreprenorii vor putea beneficia de serviciile de care au nevoie, iar freelancerii vor putea converti priceperea lor în diferite domenii în bunurile de care au nevoie.

De fapt, se poate înscrie oricine, adică și marile corporații ar putea accesa platforma, care este principiul după care funcționează KindMarket și de ce e bine ca lumea să nu se sfiască?

Cuvântul cheie al proiectului e Kind, bunăvoință. Principiul după care funcționează Kind Market e simplu – completezi un formular și oferi ceea ce știi să faci sau să produci și ceri ceea ce ai nevoie. Echipa NO.MAD centralizează formularele, apoi în fiecare marți face potrivirea între cereri și oferte și propune matching-uri prin mail.

În momente de criza credem că forța unei comunități depinde de forța legăturilor membrilor ei, iar colaborările de succes credem că sunt rezultatul bunăvoinței între parteneri.

Oricine dorește să participe la menținerea în funcțiune a roților economiei locale e binevenit în platforma KindMarket.

Am căutat să creăm un mediu de win- win pentru participanți iar acest argument e la fel de valoros atât pentru IMM-uri cat și pentru marile corporații. Din punct de vedere al firmelor, prin Kind Market poți accesa o resursa umană gata să-și dedice know-how-ul brandurilor lor, iar pentru asta nu trebuie să dea la schimb decât rezultatul activității lor. Este un fel de sampling pe servicii ceea ce nu ar trebui să sune rău din perspectiva niciunui director de marketing sau owner de afacere mică deopotrivă.

Pe vremuri, se vorbea adesea despre celebrul “troc”, un schimb de produse care devenise astfel o “monedă de comerț”. Cum ai ajuns la concluzia că o platformă de servicii contra servicii poate funcționa și poate ajuta în perioada trecerii prin pandemie și după?

Când a început să se precipite pandemia ne-am dat seama că și freelancerii sau antreprenorii trec prin aceeași confuzie și panica ca și noi.

Au fost câteva săptămâni în care oamenii nu știau cum să se adapteze situației.

Principiul NO.MAD e acela de solidaritate și de apropiere între membrii comunității. De aceea, am început să organizăm NO.MAD Talks Online Meetups, unde comunitatea de freelanceri s-a reunit în online și am discutat despre subiectele care ne ardeau pe toți atunci.

În cadrul discuțiilor am sesizat cum încărcătura virează de la emoțional către practic. Urmele contextului delicat începeau să lase urme economice, iar previziunile duceau toate către o lipsa acută de bani în unele sectoare. Știam că plaja de antreprenori și producători locali, precum și cea a freelancerilor vor fi primele și cele mai afectate. În același timp știam că nimic nu le poate lua oamenilor know-how-ul, meseria și că cea mai bună monedă de schimb e ceea ce știi să faci sau să produci. Am prevăzut impasul unei categorii mari din mediul de business și am vrut să fim cei care oferim o soluție. Am ajuns la concluzia că ar putea funcționa ca rezultat al acestui tip de a gândi. Pană la urma oamenii muncesc pe bani ca să-și poată asigura bunuri și servicii. Dacă banii dispar, nevoile nu. Și nici competențele. Ingredientele principale ale unor trade-uri de succes.

De ce ai optat pentru această idee, ce te-a inspirat? Și ce te-a motivat?

Oamenii implicați în NO.MAD au la bază aceeași valoare, cea a solidarității. Kind Market a fost declarația de rezistență a NO.MAD în numele freelancerilor și o aplicare a principiului nostru de a crede în forța unei comunități unite.

Concret, cu câteva exemple, care sunt și pot fi rezultatele dacă cineva se înscrie pe platformă?

După prima săptămână de la lansare am avut peste 100 de înscriși. Am făcut prima sesiune de matching și îți pot oferi cateva exemple de feedback pe care l-am primit de la membrii Kind Market.

“Sunt mulțumit de matching-ul făcut și apreciez mult munca ta din culise care ți-a luat probabil ceva timp și energie. Îmi place cum toată această inițiativă este foarte organizată și exprimată clar. Aveam nevoie de acest proiect și mă bucur că ați decis să-l demarați.“

“Vreau doar să-ți/să vă mulțumesc pentru match-ul făcut și pt cum au decurs lucrurile. Îmi place cu cine m-ați potrivit, sper să-mi fie împărtășite sentimentele și de cealaltă parte. :)) Mai mult, credeam că voi avea doar un match, dar se pare că am 3. Superb! Deci bravo, felicitări.”

“Inițiativa voastră mi se pare foarte bună, deoarece mă ajută să intru în contact cu persoane din domeniul meu, care au nevoie de promovare. În felul acesta nu mai este nevoie de research pentru colaborări.“

Câți oameni și câte afaceri s-au înscris până acum, pe câți ai pus în legătură?

Până acum s-au înscris 135 de oameni, 115 furnizori de servicii și 20 de furnizori de produse, am făcut 115 match-uri. Având comunitatea NO.MAD în spate ne-am bucurat de un real suport din partea freelancerilor și antreprenorilor, în viitor atenția noastră se concentrează pe a duce cât mai mulți producători locali în platformă. Încercăm să-i ajutăm să vadă reala utilitate pe care o are Kind Market, cu câteva kilograme de legume / fructe / brânzeturi îți poți face o strategie de comunicare, o structură de site sau, de ce nu, un site de la zero.

Poate că nu suntem obișnuiți, dar pandemia cu siguranță ne schimbă raportarea la noi și la propriile atitudini și afaceri. Din această perspectivă, ce valori promovează KindMarket?

Solidaritate. Out of the box thinking. Aflați într-o situație extraordinară trebuie să găsim soluții extraordinare. Dacă profităm de atuurile noastre și gândim deschis, aplicat contextului în care ne aflăm putem trece împreuna prin orice. Realizez că perspectiva modificării relației clasice dintre prestatorul de servicii și beneficiar e greu de digerat dar nu e revoluționară. Trebuie doar să o adaptam contextului și aptitudinilor dintr-o comunitate. Ideea de bază e să convertim ceea ce știm să facem în lucruri de care avem nevoie iar acest schimb nu se poate cu succes decât dacă pornim de la bunăvoință și solidaritate.

Online-ul, iată, poate reprezinta o salvare? 

Online-ul reprezintă deja salvarea. Indiferent de cum vor evolua lucrurile trauma colectivă pe care a lăsat-o această pandemie e îndeajuns de mare încât să seteze online-ul într-o poziție mai buna decât s-a aflat vreodată până acum. În toata aceasta perioada online-ul a fost testat la maxim. Toata lumea a virat pe internet de la creatorii de conținut și până la brandurile aflate clasic în offline. În acest moment online-ul ne poate permite să ne desfășurăm activitatea chiar și în ciuda distanțării sociale. E unealtă de la care va porni adaptarea noastră la aceasta noua paradigma pe care o vom regăsi după aceasta perioada de stază economică.

Cum te-ai regrupat în pandemie, cum este pentru tine perioada aceasta? Ce oportunități vezi, dar neajunsuri? Cum te-ai transformat și cum s-a transformat munca ta?

Am trecut prin etapele prin care am trecut toți. Mai întâi frica și confuzie. Apoi am găsit echilibrul revenind la comunitate. Suntem într-un punct în care înțelegem mai abrupt ca niciodată că depindem de ceilalți, ca o comunitate poate depăși mai ușor un astfel de impas decât un individ, că putem să ne susținem unii pe alții. Eu, de aici am reînceput interpretarea realității și pe asta mă concentrez acum. Cred că acum e oportunitatea unei valori, a solidarității. Orice entitate fie că e brand sau individ care se manifesta instinctual sub umbrela solidarității va primi în schimb susținerea celorlalți. În această perioada am înțeles că trebuie să inversam sensul în care ne gândim acțiunile publice. Înainte făceam manevre de imagine sau promovare pentru a obține foloase, câștiguri de la o comunitate. Acum câștigul e să facem lucruri pentru comunitate.

În mod paradoxal, este o perioadă care are în centru omul, umanitatea, mai mult ca oricând – chiar dacă, iată, nu ne mai putem deplasa și nu mai putem interacționa așa cum o făceam. Ce rezultat vezi pentru KindMarket dacă e să proiectezi în viitorul apropiat, din acest punct de vedere?

Am fost mereu optimistă în ceea ce privește Kind Market. Cred că orice inițiativă  care are la bază intenții bune are o șansă mare de reușită, pentru că oamenii vor simți sinceritatea proiectului. Ne dorim să continuăm cu Kind Market și să participăm la calibrarea ecosistemului astfel încât să devină o soluție validă de piața alternativă, unde o resursă imensă de talent și creativitate, freelancerii, să fie accesibilă antreprenorilor care au nevoie de această resursă dar nu și-o pot permite în piața clasică.

Ne dorim ca Kind Market să fie un manifest continuu al economiei locale care merge mereu înainte, indiferent de obstacole, prin apartenență la o comunitate care are la bază solidaritatea și bunăvoință față de ceilalți.

 

Comments

    Leave a Reply

    cialis 100 mg cialis 20 mg viagracim