Instagram

Follow Me!

denemebonusu.com | canlibahis11.com | bahis | betting site | kupon

Bridget Jones-uri culturale

Bridget Jones-uri culturale: Cele mai frumoase recomandări ale săptămanii 2-8 ianuarie. Spectacolul Traces va fi prezentat în premieră la București

2 ianuarie 2020

De neratat la început de ianuarie, puteți vâna bilete pentru spectacolul TRACES, prezentat în premieră la București, în cadrul festivalului EUROPALIA România, deschizând astfel turneul internațional al companiei Ultima Vez / Wim Vandekeybus, cu o reprezentație unică la Teatrul Național “I.L. Caragiale” București, în data de 9 ianuarie 2020

În noul său spectacol, TRACES, Wim Vandekeybus revine la corp, la reacția instinctivă, la energia imediată care a dictat ritmul primelor sale spectacole. Ţinând cont de realitatea contemporană, complexă, haotică şi contingentă a corpurilor. TRACES nu este despre lumea exterioară, despre cultura dezvoltată de om, ci despre explorarea urmelor naturii pe care corpul a uitat-o.

• Două pe față, două pe dos este una dintre cele mai inteligente comedii de moravuri, după cum o numea New York Times. O piesă în care abundă dialogurile spirituale, sarcastic și nespus de amuzante.

Cinci femei aflate la a doua tinerețe se întâlnesc săptămânal ca să tricoteze. Dar firul de lână al ghemului nu este principalul fir al poveștii. Aceasta pentru că fiecare dintre cele cinci femei trebuie să facă față provocărilor pe care le ridică viața sau… bărbații.

Pe 9 ianuarie, la Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” Bucureşti.

• Teatrul LUNI prezintă @ Undercloud 2019:

Această Sonia

de Lia Bugnar

cu: Letiția Vlădescu

regia: Lia Bugnar

“Această Sonia” spune povestea unei muziciene de talie internațională, a cărei viață ia o întorsătură tragică și complet neașteptată.

Deși pe scenă se afla o singură actriță, Letiția Vlădescu, dialogurile ei cu alte personaje, “de la celălalt capăt al firului”, estompează senzația de “one woman show”.

Pe 10 ianuarie, la Teatrul LUNI de la Green Hours.

• Apollo Pioneers este un fel frumos de a pune în funcțiune vibrantele în dispoziția unor artiști mai la început de drum.

Ale: femeie independentă, liberă, fostă stewardesă la Dubai, iubește ginul tonic și festivalurile.

Andrei: înalt, slab, designer, iubește cafeaua și vinul sec; într-un trecut deloc îndepărtat, dansa până la răsărit la party-urile din București.

Împreună sunt Ale de la Dubai și Andrei Milanezul și nimeni nu îi poate opri.

Pe 11 ianuarie, la Apollo111 Barul.

• „Before Breakfast” de Eugene O’Neill

O producție a Teatrului Maria Filotti din Brăila

Doi oameni și povestea lor. O cameră înghesuită cu amintiri și o cafea aburindă pe masă. Începe dimineața cum încep toate diminețile, cu trezirea, cu deschiderea ochilor, cu primul cuvânt, cu primul gând, cu speranța unei zile victorioase, cu micul dejun. El, ea și micul lor dejun. Sunt lucruri pe care nu și le spun de frică sau pentru că nu știu cum. Sunt nerostitele care plutesc prin cameră și care-și fac culcuș în mintea lor,  până la  final.

Pe 11 ianuarie, la unteatru.

• ACTORCHESTRA

Creație colectivă

Regia: Horia Suru

Distribuția: Petre Ancuța, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea

Costume: Alina Herescu

O poveste plină de umor, cu trei personaje pornite pe (mereu) imprevizibilul drum al supremaţiei pe scenă, ActOrchestra transformă concertul într-un spectacol de teatru, pentru că luptele de culise sunt mai spectaculoase decât spectacolul din scenă. Instrumentele o iau razna, iar artiştii devin o prelungire a sunetelor.

Pe 10 ianuarie, la Sala Mica Tnb.

• Salonul muzical Chopin&Champagne, o inițiativă a pianistei Mădălina Pașol, s-a născut în 2004, la Berlin, din dorința de a apropia muzica clasică de public și invers. Chopin&Champagne te invită lunar la concerte de muzică clasică alături de nume importante ale scenei muzicale românești.

PROGRAM

Lucrări de Johann Sebastian Bach, Domenico Scarlatti, Georg Friedrich Händel, Jean-Philippe Rameau.

Mădălina Pașol & friends – pian

Pe 11 ianuarie.

• „Eine kleine Nachtmusik”

 de Gigi Caciuleanu

teatru coregrafic

Cu – Lari Giorgescu

one-man-show

Un spectacol de Gigi Căciuleanu

Muzica: W.A. Mozart

Autor: Gigi Căciuleanu

şi un fragment de scenariu original de Comedia Dell’Arte

aparţinând lui W.A. Mozart

Scenografie – Vladimir Turturica

Light Design – Dragoș Mărgineanu

Pe 10 ianuarie.

• Ești așteptat să descoperi MEMORIA LINIEI, la Galeria DADA.

Invitat este Marcel Iancu. Sunt expuse tablouri, desene, gravuri, proiecte de arhitectură, tapiserii, colaje, portrete.

• Regizorul Florin Şerban continuă seria filmelor din Trilogia “Dragoste”, despre felurile diferite de a iubi, cu filmul Dragoste 2. America. Filmul spune istoria a doi oameni aflați la mijlocul vieții și la sfârșitul dragostei, doi amanți care refuză să accepte că iubirea lor a murit. Ultimele 24 de ore ale unei povești de dragoste.

Distribuție: Igor Babiac, Emőke Pál, Costin Dogioiu, Mihai Râpan.

Proiecţia include o sesiune Q&A cu regizorul Florin Şerban.

Pe 9 ianuarie, la Cinema Union.

• Faust de Charles Gounod se joacă pe 11 ianuarie, la Opera Națională București.

• Mintea omenească e astfel alcătuită încît, atunci cînd ascultăm un discurs, pe lîngă concepte avem nevoie de imagini și pe lîngă argumente de povești. Fénelon, unul dintre cei mai mari scriitori francezi și unul dintre cei mai importanți teoreticieni ai retoricii, spunea că oratorul trebuie să și picteze (“peindre”) cu ajutorul cuvintelor. Pentru a deprinde acest meșteșug, atelierul propune două tipuri de exerciții: unul prin care dai glas unei imagini și altul prin care mobilizezi anumite tehnici stilistice. Vei studia, de asemenea, cîteva exemple de utilizare elocventă a imaginilor.

Lector: Theodor Paleologu

• Mai poți vedea la MNAC Donația Margareta Sterian (1897-1992). Opere Târzii până pe 12 ianuarie.  Una dintre marile artiste ale secolului al XX-lea românesc, Margareta Sterian, o personalitate erudită cu o creație prodigioasă, face obiectul expoziției donației primite de către Muzeul Național de Artă Contemporană în 2019, din partea pictorului Mircea Barzuca.

Cele nouăzeci și trei de lucrări proaspăt intrate în colecția muzeului sunt realizate în perioada 1948-1991.

• The Velvet Revolution

Centrul Ceh | Expoziția este deschisă între 05.12.2019 – 10.01.2020 (L-V, 8:30-16:00).

În urmă cu 30 de ani, mai multe state au avut parte de revoluțiile ce au făcut posibilă trecerea către libertate. Printre acestea, Cehoslovacia. Cu această ocazie, Centrul Ceh (Czech Centre Bucharest), alături de Ambasada Cehiei (Czech Embassy Bucharest), prezintă publicului expoziția „1989. The Velvet Revolution”.

• Partea nevăzută a colecţiei de artă Alexandru Phoebus

Elementul surpriză al expoziției constă în expunerea „părții nevăzute” a colecției Phoebus – aproximativ 130 de opere semnate de acest artist, prezentate publicului pentru prima dată. În cea mai mare parte a timpului, lucrările sunt păstrate în depozit ca măsură de precauție generată de sensibilitatea la microclimat a tehnicilor de execuţie şi a suportului de hârtie pe care sunt executate.

Curator: Liliana Chiriac

Autorii catalogului: Liliana Chiriac, Ruxandra Dreptu

Organizatorii expoziţiei: Liliana Chiriac, Patricia Bădulescu, Marina Iliescu

Conservatorii expoziţiei: Nela Mihai, Ionuţ Sâmbeteanu.

Durata expoziției: 6 noiembrie 2019 – 25 martie 2020

Muzeul Colecțiilor de Artă, Calea Victoriei 111

• ???????

?? ?????? ???????

Traducerea: Mircea Sorin Rusu

Regia: Radu Nica

Decor: Tudor Prodan

Costume: Cristina Milea

Muzică și sound design: Vlaicu Golcea

Video design: Ioana Ilas Bodale

Light design: Andrei Délczeg

Cu: Oana Ștefănescu, Anda Saltelechi, Ioana Bugarin, Alexandru Papadopol

În anul 1965, deja celebrul regizor Ernst Ingmar Bergman era răpus la pat de o pneumonie în urma unei perioade epuizante de directorat la Teatrul Dramatic Regal din Stockholm. Scenariul filmului ??????? l-a scris pe patul de spital, iar mai târziu s-a confesat că o mare parte a materialului scris reprezintă ❝o poezie a situației personale❞ de la acea vreme. Unul din filmele sale de referință, considerat de către el însuși ca fiind capodopera sa, dar și un ❝Everest al filmologiei❞ de către unii critici de specialitate, este, în producția Odeonului bucureștean, decriptat, adaptat teatrului și interpretat în cheie contemporană. Teme actuale precum identitatea (sexuală), sensul creației sau criza maternității sunt redefinite din perspectiva începutului de secol XXI, într-un spectacol percutant, modern, care baleiază stilistic între dramă psihologică, horror fantastic și cabaret SF.

 

 

 

Comments

    Leave a Reply