Așa cum v-am anunțat și aici, cea de-a 11 ediție Les Films de Cannes à Bucarest are loc în aceasta toamnă, însă se reorganizează, urmând ca într-o primă fază, în perioada 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber dar și la drive-in, cu respectarea masurilor de siguranță sanitară.
Timp de zece zile, veți putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.
Proiecțiile outdoor din Pergola Grădinii Verona din spatele Cărturești Verona și de pe terasa Muzeului de Artă Recentă vor avea intrarea liberă.
Organizatorii Les Films de Cannes à Bucarest v-au pregătit ceai, încălzitoare și, la nevoie, pături. Purtarea măștii este obligatorie pe toată durata proiecțiilor ce vor începe la ora 19:00 în ambele locații.
Pe toată durata festivalului va fi proiectat câte un film în fiecare seară. Tot la Cărturești Verona va fi proiectat și Malmkrog, cel mai nou film semnat de Cristi Puiu, distins cu Premiul pentru cea mai bună regie al competiției Encounters la Berlinale.
Programul complet de la Cărturești Verona, pe zile, mai jos:
Vineri, 23 octombrie – True Mothers de Naomi Kawase
Sâmbătă, 24 octombrie – Le discours de Laurent Tirard
Duminică, 25 octombrie – Still the Water de Naomi Kawase
Luni, 26 octombrie – La Vérité de Hirokazu Koreeda
Marți, 27 octombrie – Été 85 de François Ozon
Miercuri, 28 octombrie – Mandibules de Quentin Dupieux
Joi, 29 octombrie – Sweat de Magnus Von Horn
Vineri, 30 octombrie – Sweet Bean de Naomi Kawase
Sâmbătă, 31 octombrie – Malmkrog de Cristi Puiu
Duminică, 1 noiembrie – Another Round de Thomas Vinterberg
Proiecțiile de pe terasa din curtea Muzeului de Artă Recentă (MARe) sunt programate să aibă loc tot cu începere de la ora 19:00, după cum urmează:
Vineri, 23 octombrie – Another Round de Thomas Vinterberg
Sâmbătă, 24 octombrie – Été 85 de François Ozon
Duminică, 25 octombrie – Le discours de Laurent Tirard
Participanții la proiecții vor primi cadou câte un bilet de vizitare al muzeului, gratuit din partea MARe, valabil până la finalul anului (2020).
În plus, timp de șase zile, vă veți putea bucura de comedii și filme dramatice din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume, din confortul propriului automobil, la Cinema Drive-in din Event Park Snagov.
Pe ecranul de 112mp vor rula:
LE DISCOURS | THE SPEECH
de Laurent Tirard
Selection Officielle Cannes 2020
>> Vineri, 23 octombrie, ora 20:00
LA VÉRITÉ | THE TRUTH
de Hirokazu Koreeda
Focus Japonia, Cinéma du Monde: In Competition La Biennale di Venezia 2019
>> Sâmbătă, 24 octombrie, ora 20:00
ANOTHER ROUND | DRUK
de Thomas Vinterberg
Selection Officielle Cannes 2020
>> Duminică, 25 octombrie, ora 20:00
MANDIBULES
de Quentin Dupieux
Cinéma du Monde: Out of Competition La Biennale di Venezia 2020
>> Luni, 26 octombrie, ora 20:00
TRUE MOTHERS
de Naomi Kawase
Focus Naomi Kawase, Selection Officielle Cannes 2020
>> Marți, 27 octombrie, ora 20:00
SWEAT
de Magnus Von Horn
Selection Officielle Cannes 2020
>> Miercuri, 28 octombrie, ora 20:00
Mai multe detalii găsiți pe site-ul filmdefestival.ro.
The Speech | Le discours este cel de-al 8-lea lungmetraj al lui Laurent Tirard. Cea mai nouă comedie a unui regizor care a reușit acea imposibilă balanță între calitatea artistică și succesul la box-office. Filmul ne face cunoștință cu Adrien. Are 35 de ani și e blocat într-o criză a vârstei mijlocii. E nevrotic și ipohondru și e prizonierul unei cine în familie care nu se mai termină și, mai presus de orice, e enervat că iubita nu-i răspunde la mesaje. În plus, viitorul său cumnat, cam pisalog, îl roagă să-și pregătească un discurs pentru nuntă. Se poate și mai rău?
The Truth | La Vérité, prima peliculă realizată de laureatul cu Palme d’Or Hirokazu Koreeda în afara Japoniei, având în distribuție două legende ale cinematografiei franceze – Catherine Deneuve și Juliette Binoche – a deschis competiția festivalului de la Veneția. Descrie o reuniune furtunoasă între o actriță și fiica ei, după ce vedeta și-a publicat memoriile scandaloase. Trei generații de interprete franceze geniale, într-un film de maestru.
Într-un film care a fost comparat cu Dumb & Dumber, doi prieteni cam aiuriti descoperă o muscă gigantică în portbagajul unei mașini și decid s-o îmblânzească și să câștige bani de pe urma ei. Faimoasa formulă cu doi încurcă-lume se întoarce în aiuritoarea și deseori hilara comedie despre loseri scrisă, regizată, filmată și editată de Quentin Dupieux. Mandibules e pelicula cea mai orientată către public a unui regizor preocupat de regulă de comicul absurd generat de situații bizare și neașteptate.
Sweat, în regia lui Magnus Von Horn, urmărește trei zile din viața lui Sylwia Zając, o antrenoare de fitness care este și influencer motivațional. Deși are sute de mii de fani pe conturile sale de social media, e înconjurată de angajați loiali și e admirată de rude, ea caută adevărata intimitate.
True Mothers, cel mai recent film semnat de Naomi Kawase, se învârte în jurul a două personaje centrale puternice „pe care își ia timp să le prezinte spectatorului vrând să-l convingă că merită descoperite” (Screen Daily): Satoko mama adoptivă înstărită și Hikari, tânăra disperată care nu vrea să fie ștearsă din viața copilului ei. Filmul lui Kawase care are la rândul său un copil adoptat, oferă o nouă perspectivă asupra noțiunii de adopție, țesând diferite fire narative și genuri, de la drama morală la romantismul adolescentin, expunerea socială și chiar thriller, într-o experiență cinematografică emoționantă, uneori neliniștitoare.
Thomas Vinterberg face parte din școala daneză de autori care s-au impus în atenția criticilor și publicului din întreaga lume după publicarea manifestului intitulat Dogma 95 (împreună cu Lars von Trier). Vinterberg a câștigat deja ca student premiul pentru cel mai bun film al festivalului școlilor de film de la München în 1993 după care a devenit un autor consacrat cu Festen (1998). Another Round s-a vândut ca pâinea caldă la Cannes, fiind achiziționat spre distribuție în peste 30 de teritorii, din Statele Unite până în Japonia sau Australia, precum și în majoritatea țărilor europene, în România urmând a fi adus în cinematografe de Bad Unicorn.
No Comments